Pascal van Doorn 11 januari 2019

Vanaf 1 september 2019 zal KPN stoppen met het aanbieden van ISDN oftewel (Integrated Services Digital Network). De reden is dat het ISDN-netwerk verouderd is en het internetbellen op dit moment verder is met de techniek. Veel organisaties in het bedrijfsleven maken echter nog gebruik van deze vorm van digitale telefonie. Dit betekent dat organisaties, die nog gebruik maken van ISDN, op korte termijn over moeten worden gezet op het alternatief VoIP (Voice over IP).

Wat is VoIP?

VoIP is de afgelopen jaar steeds meer de standaard geworden binnen organisaties. VoIP kan simpel worden uitgelegd als bellen via internet. Bij een gesprek via het internet zet de telecomprovider de analoge gesprekken om in een digitaal signaal. Door de netwerkverbinding zal het gesprek in analoog worden afgeleverd bij jouw gesprekspartner. Er zit geen vertraging in de gesprekken en daarnaast zul je als organisatie flink kosten besparen bij het gebruik van VoIP ten opzicht van telefonie via ISDN.

Naast dat het kostenbesparend heeft het gebruik van VoIP meerdere voordelen. Onderstaand een opsomming van enkele voordelen van het gebruik van het internetbellen:

  • Je betaalt als organisatie een vast bedrag per maand, waarmee je onbeperkt kunt bellen via het internet. Bij het afnemen van een VoIP-abonnement bij InToto zul je als organisatie betalen voor het aantal gebruikers binnen de telefooncentrale. Daarnaast zal er bij het InToto VoIP-abonnement ondersteuning zijn inbegrepen voor vragen en/of problemen.
  • Doordat VoIP via het internet werkt, is er ook een online telefooncentrale waarin alles gemakkelijk beheerd kan worden. Het aanmaken van nieuwe telefoonaccounts, het beheren van de voicemails, een automatisch bericht voor open/gesloten tijden of het doorzetten van nummers kunnen via deze omgeving gemakkelijk worden beheert. Met een InToto VoIP-abonnement zal jouw organisatie hierbij geheel worden ontzorgt.
  • VoIP maakt het mogelijk om overal waar een internetverbinding aanwezig is een telefoongesprek te voeren. Dit is een voordeel voor organisaties met medewerkers die veel thuis aan het werk zijn. Vanaf thuis of een flexwerkplek is het mogelijk om zonder extra kosten contact te hebben met je collega’s.
  • Via de beheeromgeving is het voor een organisatie, doordat alles werkt via het internet, ook gemakkelijker om informatie over de telefonie op te halen uit het beheerportaal. Je kunt bijvoorbeeld rapportages uitdraaien over het aantal inkomende gesprekken per maand of de gemiddelde gespreksduur per persoon.

 

Bovenstaande voorbeelden zijn nog maar enkele voordelen die InToto met VoIP aan een organisatie kan bieden als er een VOIP abonnement wordt afgenomen. VoIP is dé vervanger voor ISDN en zorgt ervoor dat je als organisatie voor de komende jaren up-to-date bent!

Wat doet InToto voor jouw organisatie?

Simpel gezegd betekent dit voor iedere organisatie die gebruik maakt van ISDN dat zij voor 1 september 2019 over moeten stappen naar VoIP. Door de vele mogelijkheden die VoIP biedt is het verstandig voor een organisatie om hier op zeer korte termijn aandacht aan te besteden.

InToto zal met zijn klanten in contact treden voor het opstellen van een gericht plan voor de migratie van ISDN naar VoIP. Hierbij wordt gekeken naar de wensen van de organisatie en zal InToto zorgen dat de omzetting geen effect heeft op de dagelijkse werkzaamheden. In het onderzoek zal, indien nodig, ook rekening worden gehouden met het eventuele gebruik van een pinautomaat, een intercom, een frankeermachine of een alarmsysteem op een ISDN-netwerk.

Mocht je meer informatie willen ontvangen over de overgang van ISDN naar VoIP binnen jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact op met InToto voor een passend advies van één van onze medewerkers.

Je kunt telefonisch contact opnemen via 088 – 888 9 777 of door een email te sturen met jouw vraag naar ticket@intoto.nl.


Neem direct contact op:

Pascal van Doorn
Procesmanager
088 888 9 777