19 september 2017

Hosted telefonie

KPN heeft aangekondigd dat zij stopt met de dienstverlening via ISDN. Ongeveer 400.000 bedrijven in Nederland maken hier nog gebruik van. Per 1 september 2019 moet iedereen over zijn gegaan op een andere dienst, doordat dit dus niet meer wordt aangeboden. In deze blog lees je waar je op moet letten en hoe je over moet stappen.

Met een ISDN-lijn kan je meerdere telefoniekanalen gebruiken en kan je tegelijk bellen en internetten. Vanaf de jaren 90 tot nu was dit een hele populaire keuze voor bedrijven, waarop onder andere een alarm vaak werd aangesloten.

 

Waar moet je op letten bij het vervangen van je verbinding?

Allereerst is het belangrijk om te weten welke ISDN-verbinding je hebt. Hierin zijn twee varianten mogelijk:

ISDN1 geeft je de beschikking over 2 telefoonnummers op 1 kanaal.

ISDN2 geeft je 2 kanalen, waardoor je dus 4 telefoonnummers kunt hebben. Ook kan je hier je eigen voicemail box hebben en kan je doorverbinden naar andere telefoons.

Wanneer duidelijk is welke verbinding je hebt, moet je inzichtelijk krijgen op welke manier je deze verbinding gebruikt. Het kan namelijk zo zijn dat je alarmsysteem ook is aangesloten. Zeker iets om rekening mee te houden wanneer je overstapt.

 

De oplossing?

InToto biedt uitstekende VoIP diensten die meer voordelen biedt dan ISDN. Zo bespaar je bijvoorbeeld op je telefoonkosten, Kan je telefooncentrale gemakkelijk uitgebreid worden met geavanceerde functies en ben je flexibel in je abonnement. Je kunt gemakkelijk een gebruiker toevoegen en verwijderen, en gebruik maken van bijvoorbeeld keuzemenu’s een wachtrij en nog veel meer. Neem contact met ons op om de opties te bespreken.