9 januari 2017

Hosted telefonie

Tegenwoordig zijn er steeds meer diensten die door technologie veranderd zijn, of in een andere vorm worden aangeboden. Zo is ook de telefonie zoals wij die kennen aan een verandering onderhevig. Hosted telefonie is eigenlijk telefoneren vanuit de cloud. De vraag hiernaar is ontstaan doordat werknemers niet meer op één vaste plek werken, maar steeds flexibeler zijn. Ook is het zo dat een klassieke telefooncentrale weinig uitbreidingsmogelijkheden kent en een flinke investering met zich meebrengt.

Hosted telefonie maakt gebruik van Voice-over-IP technologie. Dit betekent dat u belt over een internetverbinding die ook gebruikt wordt voor bijvoorbeeld mailverkeer. Het voordeel hiervan is dat u maar één verbinding nodig heeft en dat telefoonverbindingen dus niet meer nodig zijn. Hosted telefonie biedt hiernaast veel meer functies tegen een redelijke prijs en maakt het mogelijk om met andere applicaties te communiceren.

Alle telefoonverkeer gaat met VoIP over internet, met een verbruik van ongeveer 115kbit per seconde, per gesprek. Dit klinkt als weinig, maar veel bedrijven hebben meerdere telefoongesprekken tegelijk gaande en nog belangrijker; een andere upload- dan downloadsnelheid. Het is dus belangrijk om te controleren hoe snel de internetverbinding bij u op locatie is. Mogelijk moet uw internetabonnement aangepast worden zodat VoIP vlekkeloos gaat functioneren binnen uw organisatie.

 

Mobiele applicatie

Wanneer u met uw collega’s gebruik maakt van de mobiele applicatie dan kunt u isntellen dat u onderweg kunt bellen en gebeld kunt worden. In beide gevallen zal het kantoornummer optreden als werkend nummer. Waar u echter rekening mee moet houden is dat u onderweg internet nodig heeft voor uw gesprek. Het kan hierdoor voorkomen dat dit dan van de databundel afgaat van uw mobiele telefoon.

 

Overige functionaliteiten

Hosted telefonie zit vol met uitbredingsmogelijkheden die gemakkelijk zijn aan te brengen. U kunt bijvoorbeeld eenvoudig een wachtrij instellen, of een keuzemenu laten horen. hiernaast bestaat er de mogelijkheid om uw telefoon te koppelen aan uw CRM pakket. Hierdoor kunt u bellen door op een telefoonnummer te klikken, wat zeer efficiënt werkt.

 

Klantcontact

Door Hosted telefonie; VoIP, zult u merken dat uw klantcontact verbetert, doordat u vaker bereikbaar bent. Maar niet alleen uw klantcontact gaat erop vooruit. Ook het contact tussen u en uw telefoonleverancier gaat veranderen. Het is namelijk niet meer zo dat u een jaarlijks abonnement afsluit met een telecomgigant. VoIp kunt u bij ons afsluiten, waardoor u geniet van een flexibel contract dat elk moment aangepast kan worden. Meer of minder gebruikers, wel of geen keuzemenu; u geeft het aan ons door en wij implementeren het direct.

 

VoIP past bij de moderne nieuwe bedrijven die persoonlijker willen zijn en hun klanten willen leren kennen. De mogelijkheden met VoIP zijn vele malen groter dan met de klassieke telefooncentrale, en u bespaart ook nog eens geld!

 

InToto kan voor u inventariseren of uw bedrijf klaar is voor VoIP. We controleren uw internetverbinding en kijken naar uw huidige telefoontoestellen. Als alles in orde is kunt u direct beginnen met besparen. Neem contact met ons op om hier eens over te praten.