1 juni 2017
Een website is een dynamische marketingtool die actueel moet blijven om uw klanten te kunnen voorzien van de juiste informatie. Het belangrijkste is om de klant de informatie te geven die hij op dat moment zoekt. En je dan ook hier op te focussen. In deze blog enkele tips om te zorgen dat uw website actueel blijft.
Stelt u zich voor: InToto, of een ander bedrijf heeft uw website opgeleverd. U vertelt dit trots aan uw vrienden, collega’s en klanten. Inmiddels een jaar verder staat dezelfde informatie nog steeds op de website. Dit terwijl uw markt, of de benadering van de markt inmiddels wel iets verandert is.
Wij zijn ervan overtuigd dat uw website bijhouden niet veel tijd hoeft te kosten. Daarom enkele tips:
Mailbox controleren
Als u benieuwd bent of uw website de juiste informatie verschaft aan uw klanten, controleer dan even uw mailbox en ga na welke informatie u uw potentiële klanten heeft gestuurd. Wanneer dit informatie is die nog niet op uw website staat, dan heeft u de teksten al geschreven en hoeft u het alleen nog maar te plaatsen.
Oude content
Ga na of oude content verwijdert, vernieuwd of hetzelfde moet blijven.
Concurrenten
Bekijk wat uw concurrenten communiceren en ga na of dit wellicht cruciale informatie is die uw klant nodig heeft om een keuze te kunnen maken tussen u en de concurrent.
Foto’s
Wanneer uw website tekstueel niks mankeert, kunt u nagaan of de foto’s nog actueel zijn, of dat u nog mooie foto’s toe kunt voegen op de website. Neem even detijd om na te gaan of u projecten toe kunt voegen.
Technische check
Hiernaast is het goed om even uw website even een technische check te geven. Wanneer u bij siteliner uw website invoert, ziet u precies wat u allemaal nog moet verbeteren.
Re-design
Misschien heeft u alles doorgevoerd maar nog steeds niet echt een lekker gevoel bij uw website. In dit geval kan een re-design uitkomst bieden. U laat dan de inhoud het zelfde, enkel laat u qua design een aantal wijzigingen doen die het geheel weer fris over laten komen.