15 augustus 2022

Wat is het platform 3CX?

Sinds een aantal maanden gebruiken wij binnen InToto het VoIP platform 3CX. De eerste klanten zijn inmiddels over. 3CX is een op software gebaseerde PBX-oplossing met een in de Cloud gehoste optie die gebruikers webconferenties, CRM-integratie, een chatfunctie en systeemeigen mobiele apps biedt.

Onze VoIP oplossing beschikt over een applicatie die u en uw collega’s gebruiken om onderweg of vanuit huis te bellen en om gebeld te worden. Via de app belt u naar uw contacten, die desgewenst het kantoornummer in beeld krijgen. U geeft aan in welke belgroep u zit, zodat binnenkomende oproepen bij iedereen in de belgroep overgaan, of dit nou een vaste telefoon of een smartphone is.

Ook hoeft u niet te investeren in uw eigen VoIP telefooncentrale. Alles wordt opgeslagen in de Cloud. Cloud telefonie is om deze reden dan ook per direct voordeliger. Hiernaast biedt hosted telefonie nog veel meer mogelijkheden. Zo behoudt u gewoon uw nummer, voegt u openingstijden toe, voert u een keuzemenu in of implementeert u een wachtrij.

Géén fysieke telefoons meer nodig

3CX bevat softphones voor Windows en Mac, waarmee gebruikers via hun computers kunnen bellen en gebeld kunnen worden, waardoor er geen telefoonhardware meer nodig is en er ook eenvoudig buiten kantoor kan worden gewerkt. Met een ingebouwd schakelbord met meerdere weergaven kunnen gebruikers inkomende oproepen beheren, alle beschikbaarheid van collega’s bekijken en oproepen slepen en neerzetten om door te verbinden. Dankzij CRM-integratie kunnen gebruikers vanuit hun CRM-software met één klik oproepen starten en klantinformatie verschijnt als een pop-up bij inkomende oproepen. Beller-ID wordt gebruikt om klanten te identificeren en de oproep automatisch in het klantendossier te registreren, zonder de noodzaak voor handmatige oproepregistratie.

Met de smartphoneclients van 3CX voor Android en iOS kunnen gebruikers bellen en gebeld worden via 5G of wifi, en elke client heeft een ingebouwde SIP-tunnel om problemen met externe firewalls te voorkomen. Inkomende oproepen en berichten activeren pushmeldingen, waardoor telefoons in stand-by kunnen blijven staan om het batterijverbruik te verminderen. Gebruikers kunnen via de app hun beschikbaarheid statussen bijwerken en de status van hun collega’s bekijken. Via de mobiele apps van 3CX kunnen gebruikers via hun mobiele telefoon bellen en gebeld worden, zonder dat ze hun eigen telefoonnummer hoeven op te geven.

Webconferenties organiseren

3CX biedt gebruikers clientloze webconferenties, zonder dat ze extra software of plug-ins hoeven te downloaden, omdat alle spraak- en videocommunicatie in een webbrowser is gebaseerd. Videoconferenties zijn gratis voor maximaal 10 deelnemers, zonder licentie per gebruiker of beperking van het aantal gebruikersaccounts, en de prijs is gebaseerd op het aantal deelnemers per gesprek. Ook inbegrepen zijn tools voor bediening en hulp op afstand en voor het verzamelen van feedback.

Meer informatie?

Benieuwd wat de VoIP oplossing 3CX voor uw onderneming kan betekenen? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek: Bel 088 888 9 777 of mail naar support@intoto.nl.