12 juni 2020

Webinairs via Microsoft Teams

Microsoft Teams is te gebruiken voor vergaderingen, daarnaast gebruik je Microsoft Teams voor Livegebeurtenissen om bijvoorbeeld een webinar te organiseren.

Een webinar is een online lezing via internet, genodigden kijken deze op hun eigen computer of telefoon. Dit kan live, maar ook achteraf. Binnen teams noemen we dit een Livegebeurtenis.

Hoe werkt het?

Om Microsoft Teams voor Livegebeurtenissen te gebruiken ga je in Teams naar de agenda en kies je voor het aanmaken van een Livegebeurtenis. Het is mogelijk om andere personen binnen je bedrijf uit te nodigen. Let er hierbij op welke rol je ze geeft, gaan ze presenteren dan geef je ze dus de rol ‘Presentator’.

Bij de instellingen van de Livegebeurtenis kies je voor ‘Openbaar’ als de deelnemers zich voornamelijk buiten uw bedrijf bevinden. Daarnaast is het ook mogelijk om een select aantal deelnemers binnen je eigen bedrijf uit te nodigen.

Zodra de Livegebeurtenis is aangemaakt zie je boven aan een koppeling die je kunt ophalen om genodigden uit te nodigen via e-mail of een link op je website.

Wij raden je aan om altijd eerst te testen of alle apparatuur werkt voordat je de webinar gaat geven.

Wat heb je nodig?

Een Microsoft 365 Enterprise E1-, E3- of E5 licentie, welke te gebruiken is i.c.m. een Microsoft 365 Business Standard of Microsoft 365 Business Premium abonnement. Als maar een aantal personen hier van gebruik maken, kun je dus kiezen voor een paar Enterprise edities om gebruik te maken van deze functionaliteit.

Daarnaast een laptop die beschikt over een camera en microfoon. En natuurlijk een internetverbinding.

Mogen wij je helpen?

Wil je Microsoft Teams gaan gebruiken voor Livegebeurtenissen? Neem eens vrijblijvend contact met ons op via 088 – 888 9 777 of email ons op support@intoto.nl om de mogelijkheden te bespreken.