Joost van Elst 3 februari 2021

Samenwerking vanaf Dag1

Het is 24 november 2020 wanneer ik op het kantoor van Dag1 hartelijk word ontvangen door Babs. Dag1 was op zoek naar een nieuwe IT-beheerder. Na een migratieperiode van drie weken zijn de oude IT-systemen overgezet door InToto. In deze case-study blikken we terug naar de IT-migratie van Dag1. Dit doen we samen met de office-manager van Dag1: Babs van Voorn.

“IT in Jip en Janneke taal, daar werden we héél blij van”

Dag1 is een recruitment specialist op het gebied van kantoorfuncties. Het team gaat elke dag enthousiast op zoek naar de perfecte match tussen werkgever en werknemer. De organisatie staat voor kwaliteit, advies en communicatie binnen recruitment en HR- vraagstukken.

De keuze

Appel & De Jong, onze administratie adviseur beval InToto aan” Op basis van deze aanbeveling mochten wij langskomen bij Dag1. We stuurden Patrick & Pascal op pad naar het kantoor van Dag1. Babs was hier erg over te spreken “Het was zo’n fijn en open gesprek! Ik houd van eerlijkheid, zo is Dag1 ook”. Naast InToto bestond de keuze voor netwerk & systeem beheerder bij Dag1 ook nog uit twee andere partijen.

“Appel & De Jong, onze administratie adviseur beval InToto aan”

Wat uiteindelijk de doorslag gaf? “We hadden een goed referentiekader van Appel & De Jong, dat speelde zeker mee. Wat we vooral zagen is dat jullie veel kennis en kunde in huis hebben. Intern lijkt bij jullie alles goed geregeld en jullie hebben echt een coachende rol naar jullie medewerkers. We hadden echt het idee van, deze organisatie matcht precies bij ons!”

De volgende stap was het opsturen van de offerte. Een offerte op het gebied van IT wordt vaak als ingewikkeld ervaren. Dag1 was hier juist enthousiast over. “IT in Jip en Janneke taal, daar werden wij héél blij van. De offerte was uitgebreid toegelicht en het was zó secuur dat eigenlijk alles in een keer duidelijk was”.

Impressie kantoor Dag1 in Utrecht


Aan de slag

Na een akkoord op de offerte zijn we aan de slag gegaan. Bij elke verandering komt weerstand kijken. Dit was bij Dag1 natuurlijk niet anders. Gelukkig wist Patrick draagvlak te creëren voor Office-365. “Hij gaf ons echt het gevoel van, jullie moeten mee! We gaan het met zijn allen doen.”

“Jullie moeten mee! We gaan het met zijn allen doen”

En zo zijn we bij Dag1 aan de slag gegaan. Een migratieproces (het overstappen naar een andere IT-beheerder) is vaak een lastige stap voor een onderneming. Het is dan ook meestal het opstapje wat ervoor zorgt dat men niet overstapt. Bij Dag1 startten we de overstap in de tweede week van september.

Dat leek in eerste instantie problemen op te leveren, aangezien het contract met het bedrijf dat de e-mail hosting leverde voor Dag1 afliep op 1 september. Gelukkig kon dit enigszins opgerekt worden. Dit betekende wel dat alles op alles gezet moest worden om de migratie zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen. Babs: “Jullie hebben keihard gewerkt om deze deadline te halen. Dit gaf mij enorm veel vertrouwen! ”.

Verliep het soepel?

“Ik had veel vertrouwen in jullie proces. Alhoewel ik best huiverig was over hoe onze IT-infrastructuur ingeregeld was en welke ‘oude lijken’ er misschien uit de kast tevoorschijn zouden komen, die vertraging in het proces zouden opleveren. Jullie hadden het vanaf dag 1 onder controle. Dit gaf mij enorm veel rust.”

“Ongelooflijk hoe hard ze gewerkt hebben om het allemaal op tijd af te krijgen.”

“Bij de start van de migratie was ik wel even gespannen, een overstap van ICT-beheerder maak je niet elke dag. De planning leek even behoorlijk uit te lopen. Gelukkig hebben jullie mannen flink doorgewerkt, zelfs op vrijdagavond. Ongelooflijk hoe hard ze gewerkt hebben om het allemaal op tijd af te krijgen.”

Hoe is het nu bij Dag1?

“We zijn heel erg tevreden. Vooral over de overstap naar 365 online en Sharepoint. Informatie delen gaat nu een stuk sneller en makkelijker. Natuurlijk is het even wennen om die nieuwe programma’s te gebruiken. Maar het is zó veel sneller dan eerst!”

“Het is zó veel sneller dan eerst!”

Werkt alles naar wens? “Er zijn nog een paar losse eindjes die opgelost worden, maar ik sta hierover nauw in contact met InToto dus ik maak me echt geen zorgen. Het contact is dan ook waar we enorm tevreden over zijn. Als je belt, word je super goed te woord gestaan.

We kunnen zeker stellen dat de migratie snel en succesvol verlopen is.”

Een taart om te vieren dat de samenwerking is begonnen!


Wat is je bijgebleven?

“Ik kon Patrick altijd bellen, dat vond ik erg fijn. Iedereen zegt altijd: je kan me altijd bellen. Maar dat is in de praktijk soms wel eens anders. Tijdens een migratie ontstaan er natuurlijk een hoop vragen. Het maakt het soms lastig om voor elk wissewasje continu aan te kloppen. Dit gevoel nam Intoto direct bij mij weg. Geen vraag was te veel en ik werd voortdurend heel vriendelijk, behulpzaam en professioneel te woord gestaan”.

“Het is eigenlijk gewoon een soort Champions League om samen te werken met jullie”

“Oh! En hoe snel alles opgelost is. Een splitsecond nadat ik gebeld heb worden mijn problemen gewoon op afstand opgelost. Er hoeft niemand langs te komen. Voordat je met je ogen knippert, is het al gefikst. Het is eigenlijk gewoon een soort Champions League om samen te werken met jullie”.


Neem direct contact op:

Joost van Elst
Salesmanager
088 888 9 777